Piratenpartei kopiert jetzt auch Veranstaltungen

Zu der Veranstaltung im Rahmen des Aktionstags “Wert der Kreativität” zu dem die Bezirksdirektion Hamburg der GEMA unter anderem auch den dann gar nicht erst erschienenen Bruno Kramm eingeladen hatte, schreibt die Piratenpartei Hamburg ganz im Sinne der freien Kopie diese Ankündigung:

Piratenpartei lädt zu basisdemokratischer Debatte über das Urheberrecht ein | Piratenpartei Landesverband Hamburg.

Liebe Piraten: bleibt wenigstens bei der Wahrheit!

TED censors Presentation About Why Rich People Aren’t Job Creators

There are some really powerful and interesting TED talks that I really appreciated over the years. I even thought about making it a longer term goal to save up and go to one of the conferences. Who knows, maybe it’ll happen.

But reading this article I became very frustrated. How can it be that an organization dedicated to “Ideas Worth Spreading” censors a talk that focuses so clearly on the core of the social problems created by a disappearing middle class?

I’m glad, that the text of Nick Hanauers talk is available here and I urge all of you to read it!

For me the central message here is the fact, that every human being depends on the next human being both as a consumer and as a creator. Especially in the media business we need to find a way to re-establish this respectful relationship. It has been damaged for the past 13 years by technological development driving a wedge between citizens on both ends of the spectrum.

We’ve had it backward for the last 30 years. Rich businesspeople like me don’t create jobs. Rather they are a consequence of an eco-systemic  feedback loop animated by middle-class consumers, and when they thrive, businesses grow and hire, and owners profit. That’s why taxing the rich to pay for investments that benefit all is a great deal for both the middle class and the rich.

Nick Hanauer TED Presentation About Why Rich People Aren’t Job Creators – Business Insider.

What’s music worth to you?

I wholeheartedly agree with this Article.

Even though I also understand the financial challenges with online streaming.

I think what has to come back at some point is the willingness of the consumer to actually pay more for music than they did the past 13 years. There’s just no way around it, we need more money in the system and then we need a system to distribute the money to the correct recipient according to the usage of the music.

What’s music worth to you? | Pixelschatten.

re:publica 12

Disclaimer: dies ist ein persönlicher Bericht und erhebt keinen Anspruch auf Allgemeingültigkeit.

Seit es die re:publica gibt fand ich sie sexy und wollte immer mal dabei sein. Dieses Jahr hat das endlich geklappt.

Am Donnerstag war ich als Besucher dort und habe verschiedene Panels (Theater und digitale Medien, Open Data and Transparency, ÜbermorgenTV, ARD, ZDF, Tatort Urheberrecht) besucht, die fast alle interessant waren, bei denen mir allerdings auffiel, dass relativ wenig Interaktion stattfand obwohl Mitmachen doch genau die meistgeschätzte Qualtität der technologischen und medialen Entwicklung der letzten Jahre ist. Das Panel des ZDF war unter diesem Aspekt am weitesten vorne und reagierte gleichermassen auf Fragen aus dem Publikum und dem Twitterstream.

Beim ZDF Panel passierte auch etwas, das einerseits sehr lustig ist, andererseits aber eines der größten Probleme der heutigen Medienkonsumenten verdeutlichte:

Aus dem Publikum kam die Frage, warum es denn beim ZDF nicht mehr Interaktion gebe, Mitmachfernsehen und so… Michael Umlandt: “Wir haben neulich ein Programm live gestreamt, zu dem man sich auch per Google Hangout zuschalten konnte. Ergebnis: 500 Zuschauer im Stream und 8 Teilnehmer im Hangout. Wo wart ihr alle?”
Nachfrage aus dem Publikum: “Wir haben das nicht mitbekommen”
Michael Umlandt: “Es war auf all unseren Web-Kanälen angekündigt, wir können Euch das Lesen nicht abnehmen. Und da wir in einer Experimentierphase sind, wollten wir es nicht gleich im ZDF Hauptkanal promoten, da wir eine zu große Anzahl Teilnehmer im Moment möglicherweise noch nicht bewältigen können”

Diese Anekdote gepaart mit dem Tatort, der am 13. Mai ausgestrahlt wird und anschliessend weiterführende Ermittlungen online ermöglicht zeigt für mich, worunter sowohl die Medienschaffenden/-anbieter als auch die generelle Bevölkerung leidet: eine massive Zersplitterung sowohl der Interessen als auch der Aufmerksamkeit auf der einen Seite und die Unfähigkeit, die Anzahl der Angebote überhaupt noch zu überschauen geschweige denn wahrzunehmen. It’s like drinking from a firehose.

Showing the love for musicians – where did it go?

After reading the comment section on an article in the SpiegelOnline today about the everyday situation of a punk musician in Germany I have to get one thought out of my head:

When did a whole flock of people start to feel nothing but hate, envy and dis-contempt for musicians and their situation? And why on earth are they voicing their hate of the lifestyle and income of (insert random successful artist here) on someone who makes 1/3 of the average income in Germany?

Are you guys feeling anything anymore? I guess not. I’m saddened.

I refer you to this article: The Real Issue Of Online Piracy and Illegal File-Sharing: Assholes

First time I ran my personal website

For the fun of it I just checked the WayBackMachine when I first registered hanshafner.com and .de and ran my website. They have the first entry in 2001… I thought it was earlier, but I may be wrong of course.

It’s very interesting to browse through the page over on the WayBackMachine: music notation, Quake3Arena (anyone remember those days on a 56k modem?? LOL), political stuff, I even released some of the electronic tracks from then under a free license (!!)… if only I would find what tracks those were… Hehehe…

Anyway, when did you register your first domain and ran your own website?